Старшыня Магілёўскага аблвыканкама Анатоль Ісачанка правёў сёння прамую тэлефонную лінію. За тры гадзіны ад жыхароў рэгіёна паступіла звыш трыццаці званкоў. Сярод найбольш частых гучалі пытанні арганізацыі і змяненняў маршрутаў грамадскага транспарту, ЖКГ, у тым ліку капрамонту і добраўпарадкавання, прадастаўлення медыцынскай дапамогі, разлікаў па дагаворах на аказанне паслуг ад індывідуальных прадпрымальнікаў, заработнай платы.
Першай датэлефанавалася на прамую лінію жыхарка в. Малееўка Кадзінскага сельскага савета. Жанчына расказала, што раней у іх двойчы на дзень падвоз пасажыраў ажыццяўляла маршрутнае таксі, аднак з восені перавозчыкі, палічыўшы даны кірунак нерэнтабельным, адмовіліся ад аказання паслуг. Цяпер да найбліжэйшага прыпынку ў Каменцы жыхары населенага пункта вымушаныя ісці 4 км. Не задавальняе змененае размяшчэнне прыпынкаў і яшчэ аднаго жыхара Магілёўскага раёна, які дазваніўся на прамую лінію. Мужчына адзначыў, што без якіх-небудзь тлумачэнняў такой неабходнасці і высвятлення меркавання пасажыраў быў зменены канчатковы прыпынак аўтобуса № 238. Раней аўтобус, які рухаўся з аграгарадка Усход, прыбываў на чыгуначны вакзал, цяпер – на аўтавакзал. Акрамя таго, пасадка ад аўтавакзала ажыццяўляецца не на адной з платформаў, а на гарадскім прыпынку па вул. Ленінскай, што, з яго слоў, нязручна. Камфорт пасажыраў у чаканні грамадскага транспарту хваляваў і магіляўчанку, якая папрасіла разгледзець магчымасць павялічыць колькасць пасадачных месцаў на прыпыначным пункце ў раёне Віленскага рынку. У сваю чаргу жыхарка мікрараёна Юбілейны ў Магілёве паскардзілася на скарачэнне колькасці рэйсаў аўтобуса № 12, адзначыўшы, што пажылым людзям, якія жывуць у раёне канечнага прыпынку, асабліва, у зімовы час, далёка і складана ісці на самы блізкі каля завода «Электрарухавік».
Пытанне арганізацыі пасажырскіх перавозак Анатоль Ісачанка даручыў узяць на асаблівы кантроль і там, дзе гэта магчыма, знайсці аптымальнае рашэнне і дапамагчы: «Людзей крыўдзіць нельга. Транспартныя зносіны мы абавязаны забяспечыць. Адна справа, напрыклад, калі аднаму зручны менавіта гэты прыпынак, а другому не. Тут неабходна ацэньваць агульную карысць. Другая, калі з-за асобных абставінаў дрэнная магчымасць выехаць са свайго населенага пункта, не вытрымліваюцца сацстандарты».
Жыхарка Крычава паскардзілася, што ў падвальным памяшканні іх шматкватэрнага дома некалькі гадоў адсутнічае асвятленне ў кладоўках, святло гарыць толькі ў агульным праходзе. Як расказала жанчына, на іх звароты прадстаўнікі ўлады адказваюць, што для падводу асвятлення ў асабістыя ячэйкі жыхарам трэба звярнуцца ў праектную арганізацыю, выбраць падрадчыка, устанавіць лічыльнік. Як растлумачылі прысутныя пры правядзенні прамой лініі спецыялісты сферы ЖКГ, сітуацыя ім вядомая, раней жыхары падключалі святло ў сваіх кладоўках, выкарыстоўваючы пераносныя падаўжальнікі, што небяспечна. У месцах агульнага карыстання асвятленне маецца, а для асабістых памяшканняў ім сапраўды прапанавана правесці электрычнасць, выконваючы патрабаванні бяспекі і тэхнічных нормаў.
Адразу некалькі магілёўцаў, якія звярнуліся на прамую лінію, паскардзіліся на працяканне даху ў іх дамах пасля капрамонту, а таксама ў сувязі з тоўстым снежным покрывам на дахах, сітуацыю з якім пагоршыў анамальны дождж на мінулым тыдні. Гараджане падзяліліся, што іх жыллё ад такой раптоўнай «паводкі» сур’ёзна пацярпела, у кватэрах адчуваецца волкасць і з’явілася цвіль. Адной сямейнай пары прыйшлося падчас затаплення звярнуцца па дапамогу МНС – зняць люстру і адключыць электразабеспячэнне, каб пазбегнуць замыкання электрапрыбораў. Адзін з заяўнікаў папрасіў садзеяння ў прывабліванні падрадчыка да вырашэння праблем з дахам, якія ўзніклі пасля капрамонту ў 2019 годзе. Рэакцыя губернатара была адназначнай: ужо падчас прыёму на названыя адрасы былі накіраваны спецыялісты для ліквідацыі ўказаных праблем: расчысткі дахаў і зліўных латкоў ад снегу і лёду, дадатковага вывучэння сітуацыі. Аператыўна было вырашана і пытанне жыхароў Магілёўскага і Бялыніцкага раёнаў, якія звярнуліся наконт расчысткі дарог.
Жыхарка Круглянскага раёна папрасіла дапамогі ў рамонце інтэрната. Жанчына паскардзілася, што ўжо працяглы час у іх няма магчымасці карыстацца душавымі, няма бойлера, не ўстаноўлены рукамыйніцы. Патрабуюць замены і драўляныя вокны, якія не толькі прапускаюць халоднае паветра, але і паміж рамамі якіх збіраецца снег. Яе звароты на мясцовым узроўні ніяк не паўплывалі на рашэнне сітуацыі. Анатоль Ісачанка даў даручэнне выехаць і аператыўна разабрацца з тым, што адбываецца.
У той жа час жыхарка абласнога цэнтра патэлефанавала, каб падзякаваць дворнікам ЖЭУ-17 за іх працу і папрасіла заахвоціць іх за працу. На што кіраўнік рэгіёна адазваўся станоўча, адзначыўшы, што прапанова будзе разгледжана не толькі для данага ЖЭУ, і такая магчымасць для тых, хто добрасумленна працуе, будзе працадаўцамі адшуканая.
Жыхара вёскі Дашкаўка Магілёўскага раёна хвалявала пытанне зацягнутага рамонту печы ў грамадскай лазні. Мужчына звяртаўся па гэтым пытанні ў розныя інстанцыі, але дапамагчы ў яго вырашэнні так і не змаглі. Паслугамі лазні ў перыяд яе работы па пятніцах і суботах карысталася каля 70–100 чалавек штотыдзень. Губернатар паабяцаў разабрацца ў сітуацыі.
Звярнуліся да Анатоля Ісачанкі і жыхары вёскі Цішоўка Магілёўскага раёна. Людзі перажываюць за прынятае ўладамі рашэнне аб закрыцці для пахаванняў мясцовых могілак. Яны сабралі больш за 250 подпісаў за іх захаванне і вылучэнне дадатковай зямлі на гэтыя мэты. У людзей тут спачываюць родныя, і яны не згодныя, што ў будучыні месцы будуць вылучацца на аддаленых могілках. Анатоль Ісачанка паабяцаў дапамагчы і даручыў узяць на асобны кантроль вырашэнне гэтага пытання.
Некалькі званкоў паступіла і ад індывідуальных прадпрымальнікаў з Клімавіцкага і Мсціслаўскага раёнаў, Магілёва. Яны аказвалі паслугі прадпрыемствам і гаспадаркам па грузаперавозках, ветэрынарных паслугах. Аднак разлік да гэтага часу ў поўным аб’ёме з імі не праведзены. І калі да канца года заказчыкі не разлічацца, то ў сувязі са зменамі падатковага заканадаўства прадпрымальнікі страцяць частку прыбытку. Уважліва выслухаўшы тых, хто звярнуўся, губернатар адзначыў: «Раз людзі выканалі працу, з імі абавязаны разлічыцца. Пры гэтым на будучае варта праверыць расцэнкі па аказанні паслуг, яны не павінны быць завышанымі».
Занепакоенасць у сувязі з закрыццём паштовага аддзялення ў вёсцы Мілаславічы Клімавіцкага раёна выказала мясцовая жыхарка. «У нас вялікі населены пункт, аднак нядаўна тут зачынілі ашчадкасу. Акрамя пошты, аплаціць паслугі нам проста няма дзе. А ехаць у раён – гэта каля 30 км. Пры тым, што загадчыца – вельмі граматны спецыяліст і паштовае аддзяленне ў нас добрае. Да таго ж, тут мы таксама набываем тавары, якія заўсёды ў асартыменце. Не хацелася б застацца без такой магчымасці», – падзялілася перажываннямі жанчына. Анатоль Ісачанка паабяцаў разабрацца ў сітуацыі.
Прасілі заяўнікі таксама садзеяння ў медыцынскім абследаванні і лячэнні, пытаннях добраўпарадкавання, вырашэнні праблем са зваротам у аварыйныя службы, падключэннем цэнтральнага водазабеспячэння і электраатаплення, якасцю вады, капрамонтам, цікавіліся верагоднасцю зносу прыватнага сектара, развіццём гульнявых відаў спорту, расчысткай Святога возера ў Магілёве. Усе пытанні ўзятыя на кантроль.